kattjakt!

Igår va jag och sofie ute med hundarna, hennes hund och sen niklas hund. Gick en lång promenad med hundarna lösa så dom fick springa runt och härja av sig lite gran. Gick till plasket en stund och gick en liten grus väg, och va lite överallt. Somnade inte förens vid 3 inatt typ. Sen väckt idag vid nio, för då va grabbarna i full fart, vilket bestod av niklas jesper och baller. Dom skulle göra sig färdiga för att åka iväg tillv enjan på karneval med kicki och roger. Sen vid tio kom mamma och hämtade mig. Åt frukost och sen har jag och tova sett på en "eva och adam" film idag.
Emma carl och henke har vart här idag en stund. 
Igår ringde våra grannar hem till oss och fråga om vi viste vems katt unge det va som hade blivit påkörd, vit grå spräcklig typ. Och nej det viste vi. Tur att det inte var nån av våra katter säger jag bara, TUUR!  och idag kom dom in hit och säger att det finns en till kattunge, men levande. Så vi gick över till dom och mot gammel gården och såg på han/hon. Gud va söt den va, jätte liten, 6-7 veckor bara :S helt kål svart och vit på brösten och på tassarna. Ni kanske undrar varför det är små kattungar ute på vift lite här och där, och det undrar jag med egentligen, men det är nog så att en lös okastrerad katt har vart ute och parat sig och sedan har hon fött upp dom ute nånstanns. Emma vart kär i den lilla svarta kattungen, och tog med han hem, så himla bra. Så slapp då den iaf vara ute helt själv utan mat och vatten. Och vi vet ju inte ens vart mamma är, eller om det finns flera kattungar. Men så fort vi ser dom så ger vi dom till dom som vill ha dom, för ute helt själva utan hem mat och vatten kan dom inte va. Vet inte ens om det finns någon ägare till själva kattmamman, har ringt runt och fårgat och ingen vet nånting. Fyfan så dålig stil! har man katt ska man se efter den. Har man en honkatt och inte vill ha ungar, kastrerar man den, och om den skulle bli med barn innan man kastrerat den ska man fan hålla koll på den!!
jaha, ja det är typ det enda jag gjort idag. Vet inte vad jag ska göra, vill göra nå kul, vill ut på nått. Ska nog snart åka till pappa en vända iaf sen kanske till madde om hon skulle ha hjälp med håret, annars har jag absolut ingenting alls att göra. alla ska till floda, kusin är på fotbolls grejs, och endel är utomlands och niklas i venjan. Kan nog bli kul kväll? SVAR NEJ! :( hoppas iaf madde vill spendera lite tid med miig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0