hey ho let´s go

hej och hå i det grå!
I tisdags ringde lisbeth ( farmmor ) och undrade om jag ville ha sommarjobb i ett par dagar, och visst ville jag väl det, så jag bestämde att jag skulle ta tolv bussen upp dit igår, men vart ingen buss, utan vart moped :O ja, dom ville låna den i ett par dagar så jag körde väl upp den till dom så dom kunde få använda den da. Men innan jag pkte så höll jag på och velade hur länge som heslt, ville verkligen inte sitta på en moped till malung, 3 mil, is kallt och långtråkigt. Ojojoj, skulle gå och öppna åt kaninen, flög över stängslett och ramla omkull och bröt benet 4 gånger :O klockan sprang vidare och jag gruvade mig för att sätta mig på mopeden och verkligen inse att det var till malung jag skulle åka med min moped, den går ju föfan bara i 50, usch. Aja, jag åkte iväg iaf, hade precis kommit ur äppelbo och var påväg upp mot malung vid kameran osv, ja, då kom jag ju på mitt moped körkort va ju hemma, och tänk om någon polis skulle stoppa mig och fråga efter körkortet, och jag hade det hemma, då hade jag säkert fått vänta med körkort eller kanske t.o.m hade blivit böter? ja inte vet jag,så att vara säker så åkte jag hem och hämtade kortet. Bytte tröja, höll på att frysa ihjäl. Kom typ lika lång andra gången ochså, sen tänkte jag åka hem och sätta på mig mer kläder, men jag vägrade, dels för att det tar fkt ett tag att åka fram och tillbaka, och jag vet att jag hade inte bara hämtat en annan tröja, jag hade lagt mig breve niklas en gång till och myst, så jag ringde pappa och sa att han skulle åka ut till vägen från busjön med en tröja. På vägen dit va jag livrädd en gång, kom en lastbil bakom mig, och två lastbilar mötte jag, och han som va bakom mig han skulle förbi, och vi mötte ju dom två andra lastbilarna samtidigt då, så jag åkte långt ner mot diket, nästan i diket föfan, :S men som tur va så väntade han på att åka förbi tills dom andra åkt förbi oss. Vägen dit va gansak lång, långtråkigt fkt, men det gick väl, hörde ju på musik :) kom fram, tog 55 minuter att åka 3 mil haha. Började med att ta en tunnbrödmacka och sedan startade jag att putsa fönstrerna, måla, klippa gräset, flytta saker osv. Tog några timmar, och efter jag va färdig, då åkte vi och kastade en massa skräp och va och pantade burkar, så vi fick rätt mycket gjort den dagen :) 
efter ett tag ringde niklas och sa att han skulle upp till malung och va barnvakt till sin kusin, så det va ju helt perfekt, så när jag va färdig med allt skjutsade micke (min farbror) dit mig till niklas. Sen åkte vi hem tilll äppelbo och tog det allmänt lugnt :)
så var hela min gårdagen dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0