linda tänker till och funderar.. :)

Jaha, god kväll gott folk! =) Just nu sitter jag tias baller per och niklas och spelar lite kort, som vi nu gjort rätt länge! Trevligt trevligt! Jag och gubben har tidigare idag lagat en riktigt god och smarrig mat, bakpotatis och kotletter med vitlöks smör och en annan sorts smör med några olika kryddor i, riktigt god mat! :) 
Ska snart lägga mig och läsa min nya vecko revy tidining och sen sova! Haft huvudverk ett bra tag vet dock inte varför och det verkar som det ska behöva sitta i ett bra tag till så sängen kallar rätt så snart! Imorgon blir det att åka hem till äppelbo rätt tidigt och börja med karet som ska fixas och vara varmt till kvällskvisten :) så imorgon väntas det en riktigt rolig dag! :)

Satt tidigare idag och tänkte på hur olika hundar hälsar på människor när dom ser en ny människa, eller en dom inte sett tidigare eller tidigare på dagen! Det är sjukt olikt på alla, endel bryr sig ju inte ett dugg, endell blir så glada att dom pissar på sig när dom är småa, en del gör som ellen, tar en nalle i munnen och springer och gnölar och pratar så hemskt, och endel skäller som en tok, ja det finns allt olika beteende på en hund. Men min fråga är, hur dom tänker när det kommer en människa som dom inte tycker om? och hur tänker dom överhuvudtaget?! visst finns det folk en hund inte tycker om, men då måste ju den personen gjort nå hemskt på hunden eller nå dumt. men hur kommer dom ihåg att det var just den människan? 
 Eller, hur tänker djur? Det ska jag allt ta reda på! Det verkar spännnande att veta tycker jag! Typ, hur en katt tänker? eller marsvin? eller kanin? Mår dom bra att gå runt i en bur/hage och bara äta och sova?  Ja, det finns så mycke underligt om allt djur. men vet ju inte hur dom känner eftersom dom inte kan prata, så jag ska ta reda på det (om det nu går)   hahah!

Och en till fråga är, hur en mobbare tänker när han ska behöva mobba en annan? Han som mobbar en, han lär ju haft nå fel i sin uppväxt och haft det svårt och inte vet hur man ska bete sig, men vafan, bete sig? det är väl inte så svårt att inte göra det egentligen? Vafan tänker dom och hur fan fungerar dom? :O
Och dom som ljuger jämt och ständigt? varför gör dom det och varför ska man behöva dra en vit lögn varje ord/mening dom säger? Mår man egentligen bra av att gå runt och ljuga och ska försöka passa in i olika grupper? sanningen kommer ju alltid fram för eller senare?! Hur orkar man med sånt?
Ja, det tåls att fundera på.. Har en massa sånna här saker i psykologin som vi ska ta reda på, och det ska jag allt göra. så det kommer nog svar på det mesta senare när jag fått reda på det lite mer :)

nej nu vart det hära inlägget tråkigt och långt iallafall, fast det var inte meningen, men men, nej huvudet sprängs nu snart. Godnatt med er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0