091021

På naturkunskapen, kom den sköna skrattet fram, tackvare sofie. Verkligen behövligt att få skratta ut, och det gjorde jag verkligen. Efter det, hade vi psykologi, och jag hade prov, hoppas verkligen det gick bra. Lät som det var ett Godkänt isf på gubben när han tittade på det, hoppas, hooppppas! Kom med halv fyra bussen hem iaf, vilket inte var helt fel ;) 
När jag kom hem, skulle sätta mig vid köksbordet, och ja, vad är det jag ser när jag kollar ut? Jo lös hund, och inte vilken hund som helst, den som bet ihjäl min katt förra året. (berättar längre ner om det om ni inte vet om det) Sprang ut och tog in kaninen, kollade så djuren var inne. Men bosse hittade jag inte, så gick ute hur länge som helst och ropade men nej, jag varken såg eller hörde han. och han som alltid kommer när jag ropar, åh vad nervös jag var! Hunden sprang överallt, in i häst hagar in på våran gård mitt på vägen och precis överallt! Han som äger hunden var full (som vanligt, då hunden jämt smiter) så hans kärring var ute på cykeln och letade efter hunden. jag och mamma försökte schasa iväg han hemmåt. och det var då tanten kom och tog han, inge band till hunden och ingen koll alls, och verkligen inge pli alls. Usch! Eftersom tanten inte hade nå band med sig till hunden att ha han i, så stack han iväg till en annan människa som var ute med sin hund, och spran och skälde och härjade. Hon fick inte bort hunden själv, och tanten som hunden bodde vid stod 500 meter bort och ropade och inte gjorde nå annat, så mamma fick åka dit och hjälpa henne att fösa hem hunden. Hon tanten som mamma hjälpte hade sett en röd kattt springa upp i ett träd, så jag var runt överallt och letade i alla träd. Hunden hade då kommit hem. och jag var ute och letade, och till slut då jag ser nått skymta till långt upp i ett stort stort träd kollade jag upp, och där var min lilla bäbis, och när han hörde min röst och såg att det var jag, så kom han klättrande ner för trädet baklänges och hoppade ner och var hur lycklig som helst verkade det som. :)  Käraste älskade bästa katt!

Jo, den hunden som var lös nu idag, han bet ihjäl våran katt förra året. Ägaren är full och då smiter hunden och härjar osv, och rätt som det var kom våra grannar in och sa att våran katt låg vid ett dike och kkunde inte röra sig, bara låg och jamade. Senare på natten dog hon. och vart sä rädd att hunden tagit en till av våra djur en gång till, vill aldrig mer att det ska hända, fyfan.. :'(
ja, det var min dag det, skulle ju vart med kamilla och kanske madde, men nej, inget utan det jag räknat med vart av. Har iaf städat lite och myst till det på mitt rum :)
Han som äger hunden är helt sjuk, han dricker sig full och det är då hunden smiter, och när hunden kommer tillbaka, får han så mycke stryk så han kan knnappt gå? får man göra så? ja tydligen fick man det iaf, ingen bryr sig ju. ringde runt till alla olika folk och frågade, men dom kunde inte göra nått och bla bla. Men jag hoppas det blev en ändring på det idag! tack för hjälpen!


nej usch vilket lång inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0