classic car week trippen!

Hujedamig, ja rättviks trippen igår vart inte som den skulle precis. Hur som helst så satt vi här och letade chafför till rättvik, tillslut kom vi på att oscar har ju körkort, så vi frågade han och han kom hit och hämtade oss och vi tog Niklas bil till rättvik. När vi väl kom dit, hittade vi en parkeringsplats direkt, för det gick så jävla segt att stå mitt bland alla andra bilar och smöra. Så när vi kom till parkeringen, kom det fram en kille till oss och frågade om vi hade startkablar, och javisst hade vi det. Så vi startade igång deras bil, och hörde då att våran bil (niklas) lät konstigt, typ tickade, så jag ringde Leif och fråga om de, och han sa att motorn kan gå sönder och han tyckte att vi inte skulle åka med den hem tillbaka. Sen ringde jag pappa som var i Rättvik och körde raggarbil, så han kom dit och lyssnade och han sa lika dant att motorn kan lägga av, men att vi nog kunde åka med den hem, men sen inge mer, och lika dant sa en gammal gubbe som vi frågade, haha. efter många minutrar på parkeringen så gick vi iväg och köpte korv och kollade lite på raggarbilar, sen så efter ett tag åkte vi hem, och den höll ända hem, som tur var!
Så idag ska Leif komma hit och kolla på bilen och kanske ta med den till jobbet imorgon och fixa den. och vi ska nog åka till borlänge idag och köpa en skitstygg liten ful bil, ja, jag vet inte rkt varför, men vi behöver en bil iallafall. Så vi får se om pärlan är med oss hem när vi kommer tillbaka eller inte, jag hör av mig senare så får ni se bilder, om den nu blir någon affär, höhö.
Ja, annars idag blir det ganska rejält lugnt. Vara hemma med min gubbe och bara va!

Ha en bra dag i rättvik ni som sak dit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0