Mammas födelse dag! Hund lös!

Hej svejs!

Första dagen i skolan idag, för en del. Iallafall för mig. Och att komma tillbaka var skönt på ett sätt, men ändå lite drygt. Detta år ska vi ju vara i Sälen hela året, eller ja inte jag da. Endel bor är, endel pendlar. Men eftersom jag är jag, så vill inte jag bo där, nej, utan eftersom vi börjar nio, tio varje dag så kan man pendla, och det satsar jag på! Lite drygt att åka 25 mil per dag, men det är det värt! Skönt att vara hemma vid farmen! Men då man måste vara kvar där, när vi tex kör kvällar, tidiga morgon och någon enstaka helg, så får jag sova vid Marie, och säkert vid Julia och sofie, eller Lotta och simon. Så det blir nog great! Och efter jul har vi ju praktik, och jag har min praktik i vansbro på flottaren! Yeayea, nöjd som fan med att jag fick vara där! 3 Månaders praktik, helt okej! :) Maha..  Wellwell. dagens första skoldag, gick mestadels ut på att bara bli välkomna tillbaka till skolan, och fick ett schema, helt okej schema fkt! och sen prata vi lite, sen efter en och en halv timme fick vi åka hem igen. Haha, hann knappt komma dit förens man fick åka hem. Men ja, det är la sköönt det med.

Idag efter skolan, så hopade jag av hemma i Äppelbo och va där med tova och mamma. Sen var mamma iväg på kantarellkurs i järna med Ellen så jag och tova var här under tiden.




Ja, jag har ännu inte berättat om min mammas födelsedag, så jag lär faktiskt göra det nu!
Tova sov ju här eftersom mamma var till lindesnäs dagen innan med Stefan. Så vi gick upp, åt frukost, och Niklas och Tias åkte till Karlskoga och hjälpte Jonas flytta hem, och vi såg på film och väntade på att mamma skulle hämta oss. Innan hemfärden till Äppelbo sprang jag och Tova in på Konsum och handlade blommor, trisslott och chocklad. När vi kom hem gick vi raka spåret in till Tvrummet och fixade iordning en tårta till mamma. Den vart riktigt bra, men såg ju inte speciellt fin ut, haha. Sen kom pappa och fredde så vi fikade. sen åkte vi till Järna fort som fan innan mormor och morfar skulle komma, och handlade thai mat. mumma! sen kom Robin, mormor och morfar. sen kom Nikals och tias och fikade, sen åkte vi till vansbro :) 



haha, min och tovas tårta. skitgod!



mammas goda cupcakes




mammas goda tårta




den fantastiska  goda maten från thai i järna!



Tack för en bra dag mammsen! ♥


HUNDFAN LÖS IGEN!

rätt som det var när vi kollade ut när vi var vidd mamma så såg vi den stackars men hemska hunden från horn var lös och sprang på vägen.
alla fick panik, vi spran ut och tog in hundarna och tog in kaninen. Men katterna sågs dock inte till. Och förra gången hans jävla hund var lösa så bet hon ihjäl våran katt Lovisa. Efter ett tag var hunden borta, så vi antog att han sprang hem, (och fick stryk som dom hundarna alltid får när dom vart på rymmen) usch!
jaja, senare på kvällen satt vi och spelade kort och drinkade, jag sanna niklas tias jesper och alho. Sen kom dom på att vi skulle till rickard i äppelbo och festa, men jag och sanna var inte så sugna på det, men vi följde med iaf, men vi bestämde att vi skulle gå hem till mamma och var där medans dom var där och festade. och när vi skulle gå så ringer mamma och säger att hunden är lös igen. och han hade suttit på trappen när mamma kollade ut från trappfönstret, och hon vart livrädd. Så efter den mörka vägen från blåbandet hem till mig gick vi och var livrädda. När vi närmade oss hem ringde jag till polisen och skulle anmäla det, jovisst, dom idioterna gör absolut ingenting. vart kopplade flera tusen gånger för dom viste inte vad dom skulle göra. Men vafan, åk och ta hunden från min gård, tack! och ta hans andra hundar som han är så jävla elak på! alkohlist jävel!
Vi viste inte var hunden befann sig när vi närmade oss, och vet inte om den är farlig. Men eftersom jag är så rädd att det händer våra katter någonting, så ville jag verkligen hem för att kolla till allt. Var ute och letade som fan efter bosse och pelle, men dom varken hördes eller sågs till. och rätt som det var såg vi hunden vid våra postlådor, och tio minuter efter vi sett han där så ringer niklas och säger att han såg han vid stensbo, vafan, springer den så jävla fort eller? Måste var två hundar från han lösa. Men eftersom ingen kunde göra någonting, och niklas och dom var påväg hem så fick vi väl lov att följa med dom till vansbro. och somnade inte förens vid fem den morgonen. och vid nio, tio skriver mamma att bosse är inne. TACK OCH LOV VILKEN LÄTTNAD! fan alltså, blir så jävla förbannad när han ska ha sina farliga hundar ute och springa. Vet inte nå vad dom kan göra ju. Sen fick jag ett till sms från mamma två timmar senare och då var pelle inne också. tack och lov!
Usch, det är synd om dom hundarna, men man vet aldrig vad dom kan göra. ser ut som varghundar.
Och sen det värsta av allt var att Ellen löper, så alla han hundar drar sig till tikar som löper. Aja, det gick bra med allt som tur var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0