Haloween helgen...

ojojoj, nu först om har jag tid att skriva lite gran, har varit fruktansvärt lat för att skriva blogg, känner jag. Men nu ska ni få en liten uppdatering om helgen..

Fredagen var vi i Malung och hade hand om en företagsmässa. Tre rätters, vart väldigt lyckad må jag säga. Allting som vi gjorde tog helt slut, och gästerna vart nog väldigt nöjda.
Förrätt var tunnbrödsrulle med räkstuvning i, tror jag, haha.
Huvudrätten var: helstekt fläskfilé med klyft potatis.
Efterrätten var vanilj pannakatta.
Ja, en väldigt god trerätters lär jag säga, eller kanske inte förrätten var min typ, men allt de andra, mumms. Som synd var fick vi inte smaka nått utav de, men kan tänka mig att det var fruktansvärt gott.
Påväg hem ser vi en älg, eller jag såg en. Dom andra trodde inte på mig, så jag fick vända så dom fick se den, och där sprang den så fint så efter järnrälse, och vi hack i hälen på den. haha.
När vi kom till Äppelbo, hämtade vi upp kamilla och Katrine och tog deras minibuss till Vansbro, där det var en miljon med folk. Tror jag aldrig sett så många folk i lilla vansbro på en och samma kväll.
Vart en lugn kväll, men sent. Skjutsade Hane till Nås, och sen åkte jag och Sanna hem och somnade skavfötters i soffan framför tecknade Robin Hood.

Dagen efter (igår, söndag) kom Fredrik och Marie och hämtade upp oss, och skjutsade oss til Äppelbo för att ta mammas bil till Sälen, där vi hade hand om Halloween party för småbarnen. Var väl helt okej, men segt som fan.
Kom hem sent, men här hemma satt Niklas och BAller och väntade på mig för att vi skulle se beck-levande ´begravd.

Och idag, och imorgon är vi lediga, guuu så skönt
Skjutsade niklas till jobbet vid två, sen tog jag bilen hem och va med mamma och tova. Vart även en tur till Mormor, och gick in vid robin och emma för att se hur dom fått de i deras lilla söta lya :)
Och ja, ikväll har Per vart här och höllt mig sällskap, jag har städat lite gran, hämtat Niklas vid jobbet, sett på film och ätit macka.

Nej nu ska jag dra på mig täcket och krypa ner breve min man som ligger här breve och andast så tungt, hah.

Bilder sen helgen kommer imorgon, så höll er vakna här ;)

GODNATT! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0